LINIA AUTOBUSÓW MAGELYS DANE TECHNICZNE

Podróż MAGELYSEM wygląda tak jakby wybrać się w rejs po całej ziemi. Podczas podróży dzięki ogromnym oknom nic nie umknie uwadze pasażerów. Podróżni mogą dać się porwać przyjemności, pozostawiając bezpieczeństwo w pełni świadomemu i innowacyjnemu „kapitanowi”. Towarzyszący hostessa/ przewodnik, dzięki najnowszej technologii komunikacji, może nam pomóc wyostrzyć naszą percepcję i nauczyć nas odkrywać wszystko od nowa. W zaciszu dostępnej przestrzeni Magelysa, możemy zapomnieć o wszystkim, kiedy otwieramy nasze oczy i umysły do otoczenie i ludzi wokół nas.

MAGELYS to nowy sposób podróżowania, który zachwyci pasażerów i profesjonalistów ze świata wielkiej turystyki. Na jego pokładzie zainstalowano mnóstwo rozwiązań technicznych, które szanują środowisko, a nasza chęć do podróżowania nie jest już kosztem przyszłych pokoleń.



DANE TECHNICZNE:

Ilość miejsc: 48 + 1 + 1 (55 + 1 + 1 maksymalnie)

Wymiary: Długość 12 200 (mm)

Szerokość 2 550 (mm)

Wysokość 3 620 (mm)

Rozstaw osi 6 321 (mm).

Zwis przedni/ tylny 2 619 / 3 260 (mm).

Rozstaw kół przód / tył 2 014 / 1 817 (mm).

Wysokość wnętrza 2 100 (mm).

Wysokość podłogi 1 380 (mm).

Wysokość 1 stopnia przednich / środkowych drzwi 343 / 347 (mm).

Szerokość przednich / środkowych drzwi 830 / 770 (mm).

Masy i obciążenia: Dopuszczalna masa całkowita 18 000 kg.

Pojemność bagażowa: Bagażnik zewnętrzny – 9,5m3. Klapy luków bagażowych otwierane na pantografach z centralnym zamkiem + pilot. Półki bagażowe (otwarte) nad miejscami siedzącymi - 1,36m3

Silnik: IVECO CURSOR 10, 6 cylindrów w układzie rzędowym, 24 zawory. Pompa wtryskowa sterowana elektronicznie z systemem EDC. Turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT), intercooler. Termiczny układ rozruchowy. Chłodzony cieczą, montowany w pozycji pionowej za tylną osią. Zgodny z normami EURO 5 – technologia SCR (selektywna redukcja katalityczna poprzez wtrysk AdBlue w układzie wydechowym poza silnikiem). Dekompresyjny hamulec silnikowy (Iveco Turbo Breake). W zakresie bezpieczeństwa autokar seryjnie wyposażony w system automatycznej detekcji ognia w komorze silnika, połączony z pulpitem kierowcy. Całkowita pojemność 10 308 cm ³ Max. moc 280 kW (380KM) Max. moment obrotowy 1600 Nm przy 1000 obr./min.

Skrzynia biegów: ZF 6S 1600 manualna 6 biegowa + 1 bieg wsteczny (sygnał dźwiękowy przy włączonym biegu wstecznym).

Układ napędowy: Oś tylna z prostą centralną redukcją, przełożenie 1:3,08, maksymalna prędkość 152 km/godz., typ MERITOR U177E.

Przednia oś / Układ kierowniczy: Oś przednia z niezależnym zawieszeniem kół, typ IVECO R175R. Przekładnia ze wspomaganiem hydraulicznym typ ZF 8098. Regulowana kolumna kierownicy.

Zawieszenie: Elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne. Z przodu: 2 miechy / 2 amortyzatory / 1 stabilizator poprzeczny. Z tyłu: 4 miechy / 4 amortyzatory / 4 drążki reakcyjne / 1 stabilizator poprzeczny. Zawieszenie zintegrowane z automatyczną korektą wysokości, z możliwością regulacji wysokości podczas jazdy przy przejeżdżaniu przez przeszkody. System przyklęku.

Układ hamulcowy: Pneumatyczne, dwuobwodowe, tarczowe z przodu i z tyłu. Hamulec postojowy dwucylindrowy. Hamulec awaryjny zabezpieczony przez niezależne obwody. Systemy czynnego bezpieczeństwa ABS, ASR, EBS, ESP.